fbpx

Tehetséggondozó kreatív műhelyek a város szívében!

A műhelyről

A mindennapi életből, a kutatásból, iparból vett ötletek, robotizált vagy robotizálandó feladatok modellezése, saját robotikai megoldások tervezése, megvalósítása adja a műhelymunka gerincét.

Az ötletek egyéni vagy csoportban történő megvalósítása során a résztvevők lépésről lépésre szereznek új robotikai, fizikai, mérnöki – és ezzel párhuzamosan – programozási ismereteket.

A műhelymunka során használt 6 féle robot, a több tucat érzékelő és periféria használatával a gyerekek a változatos, kreatív formában, tudásuknak megfelelően válthatják valóra elképzeléseiket.

A programozott robotok között lesznek nyomógombokkal irányított, távvezérelt, automatizált és adatokat gyűjtő konstrukciók is. Érzékelőkkel mérjük a távolságot, fény-és hangerősséget, mágnesességet, hőmérsékletet, nedvességet. Kommunikálunk hanggal, fénnyel, rádiójelekkel, wifivel, bluetooth-al. 

A tapasztalat- és élményalapú foglalkozások során az Abacusan Stúdió által képviselt egyéni tanulási utakat támogató módszertan segíti a résztvevőket az előismereteiknek megfelelő szinten, érdeklődésüknek megfelelő feladatok és megoldások megvalósításának útján.

Milyen eszközöket használunk?

A robotika műhely foglalkozásain különböző robotokat építünk, programozunk a résztvevők életkorának és előismereteinek megfelelően. Az Abacusan Stúdió egyéni tanulási utakat támogató módszertanának megfelelően a csoporton belül mindenki a számára legmegfelelőbb eszközöket használhatja gyakorlott oktatóink vezetésével.

A robotokat blokkprogramozással programozzuk (Scratch, Makecode, OzoBlockly). Ez a programozási mód kifejezetten a programozás tanulását segíti, egyszerű, puzzle szerű elemei a program logikai felépítésére koncentrálnak.

Az ArteC Robo készlet Japán legnagyobb oktatójáték forgalmazójának saját fejlesztésű eszköze. Kifejezetten oktatási célokra optimalizált robotika készlet, mely kiszolgálja a legkisebbektől a gimnáziumi évek végéig a programozás és a mérnöki ismeretek iránt érdeklődőket. A készlet elemei műanyagházba vannak beépítve, a kábelek könnyen csatlakoztathatók, az építő elemek színvilága és méretei pedig a könnyű, inspiráló, igényes építést teszik lehetővé. A robotok 3 változatban, 3 féle alaplappal állnak rendelkezésre. Az Arduino-, a micro:bit és a saját fejlesztésű Studuino:bit alaplappal felszerelt robotok más-más építési és programozási lehetőséget nyújtanak, miközben a tartozékok kompatibilisek egymással. Ez lehetővé teszi egyszerűbb és összetettebb, akár kooperatív robotok építését is.

Emellett több más, színekkel és blokkosan programozható robottal is foglalkozunk, komplex feladatokat valósítunk meg intellino, ozobot és Sphero indi robotok bevonásával.

Milyen kompetenciákat fejlesztünk?

A robotok építése a résztvevő gyerekek kretaivitását, fizikai-műszaki ismereteit, finommotorikáját, térérzékelését, a programozás logikai, szintetizáló, algoritmizáló képességüket, programozási ismereteiket fejleszti a műhelymunka során. 

A foglalkozások során végig jelen lesz, a Tervezz! Építs! Programozz! hármasa, ami keretet ad az éves foglalkozás-sorozatnak. Ez a ciklus egyrészt bevezeti a résztvevőket a szoftver- és ipari fejlesztés alapjaiba, megtapasztalják tervezés-megvalósítás-hibakeresés ciklusát. Másrészt felvértezi a gyermekeket az önszabályozó tanulás gyakorlatával. Fejleszti önreflexiójukat, kitartásukat, megtanulják, hogy hibáiktól nem félni kell, hanem tanulni azokból.

A közösen megvalósított közös projektek, a közös tervezés, a megvalósítandó robotok összehangolása, a résztvevők tudásmegosztása a csapatmunka, az érvelés, együttműködés képességétét, a konszenzuskészséget, prezentációs készségüket erősítik, amelyek a 21. század fontos munkaerőpiaci elvárásai.

Jelentkezési lap: