fbpx
Abacusan Stúdió

Oktatási robotok alkalmazása az inkluzív készségfejlesztésben RIDE módszerrel

A kurzusról

A továbbképzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok elsajátítsák a RIDE módszertan alapjait, amely a robotikát, a digitális történetmesélést és a projektmódszert ötvözi. A RIDE módszert európai szakemberek közösen fejlesztették ki, és ma már 9 országban sikeresen alkalmazzák. A módszer a gyermekek kreativitását, szövegértését és algoritmikus gondolkodását fejleszti, miközben inkluzív pedagógiai környezetet biztosít. A kurzus során a résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek a módszerről, annak alkalmazásáról és a hozzá kapcsolódó ArTeC robotok használatáról. A 30 órás képzés elvégzésével a pedagógusok képessé válnak arra, hogy személyre szabott fejlesztést nyújtsanak tanítványaiknak, támogatva kompetenciáik kibontakozását.

Várjuk mindazok jelentkezését, akik szeretnék megismerni a RIDE módszerben és a robotika alapú oktatásban rejlő innovatív pedagógiai lehetőségeket! Kérdéseikkel, ötleteikkel és tapasztalataikkal bátran forduljanak hozzánk!

A kurzus tartalma 

A képzés két fő részből áll, amelyek mind elméleti, mind gyakorlati elemeket tartalmaznak. Az első rész a RIDE módszertan pedagógiai és pszichológiai alapjait öleli fel, amely során a résztvevők megismerkednek az inkluzív oktatás elméleti alapjaival és gyakorlati megvalósításának lehetőségeivel a RIDE módszer alkalmazásával. Ezen kívül részletesen tanulmányozzák a módszertan fejlesztési területeit, amelyek különös hangsúlyt fektetnek a szövegértés, az algoritmikus gondolkodás, a szociális készségek és a kreativitás fejlesztésére. A képzés során a résztvevők betekintést nyernek a RIDE eszközcsomag tartalmába, beleértve a tanári útmutatókat, a feladatlapokat és a riderobotics.eu weboldal használatát. Továbbá, megismerik a módszer alkalmazásának nemzetközi tapasztalatait is. 

A második rész a robotika és programozás alapjaival foglalkozik. Ennek keretében a résztvevők gyakorlati ismereteket szereznek az ArTeC robotok építéséről és programozásáról. Megismerik a Scratch-alapú vagy ikonos programozási környezetet, az utasításkészletet, valamint a grafikus felület használatát. Emellett elsajátítják az alapvető programozási szerkezetek, például az ismétlés, az elágazás, a ciklus és az eljárás alkalmazását, amelyek megvalósítását példarobotokon keresztül gyakorolják. 

Tanulási célok 

A továbbképzés végére a résztvevő pedagógusok 

  • ismerjék meg az inkluzív oktatás elméleti alapjait és gyakorlati megvalósításának lehetőségeit napi oktatási gyakorlatukban
  • sajátítsák el az ArTeC robotok használatához szükséges ismereteket
  • részletesen ismerjék meg a RIDE módszertant, a tanulói feladatlapok és a tanári útmutatók használatát
  • ismerjék meg a RIDE módszer által érintett fejlesztési igényeket és lehetőségeket
  • ismerjék meg vagy mélyítsék el ismereteiket a projekt alapú oktatásban rejlő lehetőségeket, kiemelten a soft skillek fejlesztését illetően
  • sajátítsák el a RIDE módszer alkalmazását az inkluzív csoportban tanított gyermekek készségfejlesztésére
  • sajátítsák el a RIDE módszerre épülő, saját tananyag készítés lehetőségeit
  • szerezzenek tapasztalatot a RIDE modulok megvalósítását és iskolai alkalmazását illetően, ismerjék meg a RIDE módszer

alkalmazásának nemzetközi tapasztalatait 

  • ismerjék meg az eszközcsomag használata során felmerülő tipikus tanulói hibákat és azok megelőzését, kezelésétt
  • ismerjék meg az élménypedagógiában és projektpedagógiában rejlő motivációs lehetőségeket, a változatos, a tanulói aktivitásra építő
  • pedagógiai módszereket 

Értékelés 

A tanúsítvány kiadásának feltétele a továbbképzés óraszámának minimum 80%-án való részvétel, valamint a záró vizsgafeladat megoldása minimum 75%-os eredménnyel, amely egy meghatározott témájú robotika foglalkozás megtervezése, és a robot megépítése, programozása. 

Tematika: 

  1. A RIDE módszer pedagógiai és pszichológiai háttere 
  • Korai iskolaelhagyás a SNI tanulók esetében 
  • Az inkluzív oktatás lehetőségei és értékei 
  • Mit tehetnek az általános tantárgyakat tanító tanárok az SNI tanulók fejlesztése és integrációja érdekében? 
  • Az algoritmikus gondolkodás és létkompetenciák fejlődésének helye és lépései 
  • Az IKT használatának lehetőségei a gyógypedagógusok munkájában 

2. Hogyan segítheti és könnyítheti meg a robotika bevonása a tanítási folyamatba a tanulók erős oldalának (tehetségfejlesztés) és gyenge oldalának (kompetenciafejlesztés) fejlesztését? 

  1. A RIDE-módszer és a modulmátrix 
  • A módszer filozófiája 
  • A RIDE-módszer páneurópai vonatkozása 
  • Mi a modulmátrix felépítése és hogyan használható a tanórákon? 
  • Hogyan készüljünk fel egy IKT-alapú órára? 
  • Hogyan kapcsolódhatnak a kidolgozott modulok az általános tanulmányok tantervi követelményeihez? 
  • Differenciálás az oktatásban és a RIDE módszerben. Hogyan használjuk a variációkat az inkluzív fejlesztés érdekében 
  • A célok és fókuszok elemzése a különböző korcsoportok és a gyermekek szükségleteinek figyelembevételével 
  • Hogyan kell használni az értékelési módszereket. A hatásvizsgálat eredményei. 
  • Fejlesztési lehetőségek különböző területeken ArTeC robotokkal 
  • ArTec robotok építése és programozása 

3. Robotikai képzés 

  • Ismerkedés az ArTeC Blocks építőkészlet elemeivel 
  • Ismerkedés a Studuino szoftverrel Ismerkedés az output eszközökkel: motorokkal, LED-ekkel, hangjelzővel 
  • Érzékelők megismerése, kalibrálása, használata If, If else, forever, forever if utasítások használata 
  1. Projektmegvalósítás a RIDE módszertannal 
  • szövegértés és a digitális történetmesélés fejlesztésének lehetőségei a RIDE módszertan és pedagógiai eszközrendszer segítségével. Az eszköztár részét képező diák- és tanári dokumentumok és roboteszközök megismerése. 
  • A szövegek életre keltése mobil robotokkal szereplők mozgásának, hangjának és interakcióinak modellezése ArTeC robotokkal (robotok építése és programozása a feladatlapok segítségével) 
  • Szövegek életre keltése – robotok segítségével, például bábszínházzal vagy terep és épületek modellezésével (a szervomotorok programozásának elmélyítése, várak, házak építése, nyitó- és zárószerkezetek építése) 
  • Ötletek és technikai segítség a bemutatáshoz 

Alapítási engedély száma:

A/13323/2024 

Kiknek ajánljuk 

  • tanítóknak,

  • tanároknak,

  • informatika/digitális kultúra tanároknak,

  • kollégiumi nevelőknek,

  • fejlesztő pedagógusoknak,

  • szabadidő-szervezőknek,

  • könyvtárosoknak,

  • pedagógiai asszisztenseknek

A továbbképzésre való jelentkezés feltételei:

  • Végzettség: egyetemi vagy főiskolai végzettség, tanító, tanár, fejlesztő pedagógus szakképzettség.
  • Megelőző szakmai gyakorlat: Legalább 3 év pedagógiai szakmai gyakorlat
  • Egyéb feltételek: Általános, alapszintű számítógép használati ismeretek. Scratch programozási ismeret előnyt jelent.

óA csomag tartalma 

  • Tanfolyami képzés
  • Eszközök és felszerelések (robotok, laptopok) 
  • Nyomtatott tanfolyami tananyag, letölthető tananyagok a tanultak alkalmazásához 
  • Kávészünetek (kávé. tea) 
  • Tanusítvány, pályázati tájékoztató
  • Pályázati tájékoztat

Tanulással töltött idő

30 óra

A képzés költsége

79.000 Forint/fő

Regisztráció:

Kapcsolattartó: Farkas Krisztina

Email: marketing@abacusan.hu

Telefonszám: +36704219604

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.