A kurzusról
A továbbképzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok elsajátítsák a RIDE módszertan alapjait, amely a robotikát, a digitális történetmesélést és a projektmódszert ötvözi. A RIDE módszert európai szakemberek közösen fejlesztették ki, és ma már 9 országban sikeresen alkalmazzák. A módszer a gyermekek kreativitását, szövegértését és algoritmikus gondolkodását fejleszti, miközben inkluzív pedagógiai környezetet biztosít. A kurzus során a résztvevők elméleti és gyakorlati ismereteket szereznek a módszerről, annak alkalmazásáról és a hozzá kapcsolódó ArTeC robotok használatáról. A 30 órás képzés elvégzésével a pedagógusok képessé válnak arra, hogy személyre szabott fejlesztést nyújtsanak tanítványaiknak, támogatva kompetenciáik kibontakozását.
Várjuk mindazok jelentkezését, akik szeretnék megismerni a RIDE módszerben és a robotika alapú oktatásban rejlő innovatív pedagógiai lehetőségeket! Kérdéseikkel, ötleteikkel és tapasztalataikkal bátran forduljanak hozzánk!
A kurzus tartalma
A képzés két fő részből áll, amelyek mind elméleti, mind gyakorlati elemeket tartalmaznak. Az első rész a RIDE módszertan pedagógiai és pszichológiai alapjait öleli fel, amely során a résztvevők megismerkednek az inkluzív oktatás elméleti alapjaival és gyakorlati megvalósításának lehetőségeivel a RIDE módszer alkalmazásával. Ezen kívül részletesen tanulmányozzák a módszertan fejlesztési területeit, amelyek különös hangsúlyt fektetnek a szövegértés, az algoritmikus gondolkodás, a szociális készségek és a kreativitás fejlesztésére. A képzés során a résztvevők betekintést nyernek a RIDE eszközcsomag tartalmába, beleértve a tanári útmutatókat, a feladatlapokat és a riderobotics.eu weboldal használatát. Továbbá, megismerik a módszer alkalmazásának nemzetközi tapasztalatait is.
A második rész a robotika és programozás alapjaival foglalkozik. Ennek keretében a résztvevők gyakorlati ismereteket szereznek az ArTeC robotok építéséről és programozásáról. Megismerik a Scratch-alapú vagy ikonos programozási környezetet, az utasításkészletet, valamint a grafikus felület használatát. Emellett elsajátítják az alapvető programozási szerkezetek, például az ismétlés, az elágazás, a ciklus és az eljárás alkalmazását, amelyek megvalósítását példarobotokon keresztül gyakorolják.
Tanulási célok
A továbbképzés végére a résztvevő pedagógusok
- ismerjék meg az inkluzív oktatás elméleti alapjait és gyakorlati megvalósításának lehetőségeit napi oktatási gyakorlatukban
- sajátítsák el az ArTeC robotok használatához szükséges ismereteket
- részletesen ismerjék meg a RIDE módszertant, a tanulói feladatlapok és a tanári útmutatók használatát
- ismerjék meg a RIDE módszer által érintett fejlesztési igényeket és lehetőségeket
- ismerjék meg vagy mélyítsék el ismereteiket a projekt alapú oktatásban rejlő lehetőségeket, kiemelten a soft skillek fejlesztését illetően
- sajátítsák el a RIDE módszer alkalmazását az inkluzív csoportban tanított gyermekek készségfejlesztésére
- sajátítsák el a RIDE módszerre épülő, saját tananyag készítés lehetőségeit
- szerezzenek tapasztalatot a RIDE modulok megvalósítását és iskolai alkalmazását illetően, ismerjék meg a RIDE módszer
alkalmazásának nemzetközi tapasztalatait
- ismerjék meg az eszközcsomag használata során felmerülő tipikus tanulói hibákat és azok megelőzését, kezelésétt
- ismerjék meg az élménypedagógiában és projektpedagógiában rejlő motivációs lehetőségeket, a változatos, a tanulói aktivitásra építő
- pedagógiai módszereket
Értékelés
A tanúsítvány kiadásának feltétele a továbbképzés óraszámának minimum 80%-án való részvétel, valamint a záró vizsgafeladat megoldása minimum 75%-os eredménnyel, amely egy meghatározott témájú robotika foglalkozás megtervezése, és a robot megépítése, programozása.
Tematika:
- A RIDE módszer pedagógiai és pszichológiai háttere
- Korai iskolaelhagyás a SNI tanulók esetében
- Az inkluzív oktatás lehetőségei és értékei
- Mit tehetnek az általános tantárgyakat tanító tanárok az SNI tanulók fejlesztése és integrációja érdekében?
- Az algoritmikus gondolkodás és létkompetenciák fejlődésének helye és lépései
- Az IKT használatának lehetőségei a gyógypedagógusok munkájában
2. Hogyan segítheti és könnyítheti meg a robotika bevonása a tanítási folyamatba a tanulók erős oldalának (tehetségfejlesztés) és gyenge oldalának (kompetenciafejlesztés) fejlesztését?
- A RIDE-módszer és a modulmátrix
- A módszer filozófiája
- A RIDE-módszer páneurópai vonatkozása
- Mi a modulmátrix felépítése és hogyan használható a tanórákon?
- Hogyan készüljünk fel egy IKT-alapú órára?
- Hogyan kapcsolódhatnak a kidolgozott modulok az általános tanulmányok tantervi követelményeihez?
- Differenciálás az oktatásban és a RIDE módszerben. Hogyan használjuk a variációkat az inkluzív fejlesztés érdekében
- A célok és fókuszok elemzése a különböző korcsoportok és a gyermekek szükségleteinek figyelembevételével
- Hogyan kell használni az értékelési módszereket. A hatásvizsgálat eredményei.
- Fejlesztési lehetőségek különböző területeken ArTeC robotokkal
- ArTec robotok építése és programozása
3. Robotikai képzés
- Ismerkedés az ArTeC Blocks építőkészlet elemeivel
- Ismerkedés a Studuino szoftverrel Ismerkedés az output eszközökkel: motorokkal, LED-ekkel, hangjelzővel
- Érzékelők megismerése, kalibrálása, használata If, If else, forever, forever if utasítások használata
- Projektmegvalósítás a RIDE módszertannal
- szövegértés és a digitális történetmesélés fejlesztésének lehetőségei a RIDE módszertan és pedagógiai eszközrendszer segítségével. Az eszköztár részét képező diák- és tanári dokumentumok és roboteszközök megismerése.
- A szövegek életre keltése mobil robotokkal szereplők mozgásának, hangjának és interakcióinak modellezése ArTeC robotokkal (robotok építése és programozása a feladatlapok segítségével)
- Szövegek életre keltése – robotok segítségével, például bábszínházzal vagy terep és épületek modellezésével (a szervomotorok programozásának elmélyítése, várak, házak építése, nyitó- és zárószerkezetek építése)
- Ötletek és technikai segítség a bemutatáshoz
Alapítási engedély száma:
A/13323/2024
Kiknek ajánljuk
-
tanítóknak,
-
tanároknak,
-
informatika/digitális kultúra tanároknak,
-
kollégiumi nevelőknek,
-
fejlesztő pedagógusoknak,
-
szabadidő-szervezőknek,
-
könyvtárosoknak,
-
pedagógiai asszisztenseknek
A továbbképzésre való jelentkezés feltételei:
- Végzettség: egyetemi vagy főiskolai végzettség, tanító, tanár, fejlesztő pedagógus szakképzettség.
- Megelőző szakmai gyakorlat: Legalább 3 év pedagógiai szakmai gyakorlat
- Egyéb feltételek: Általános, alapszintű számítógép használati ismeretek. Scratch programozási ismeret előnyt jelent.
óA csomag tartalma
- Tanfolyami képzés
- Eszközök és felszerelések (robotok, laptopok)
- Nyomtatott tanfolyami tananyag, letölthető tananyagok a tanultak alkalmazásához
- Kávészünetek (kávé. tea)
- Tanusítvány, pályázati tájékoztató
- Pályázati tájékoztat
Tanulással töltött idő
30 óra
A képzés költsége
79.000 Forint/fő
Regisztráció:
Kapcsolattartó: Farkas Krisztina
Email: marketing@abacusan.hu
Telefonszám: +36704219604