
Robotika az atipikus és tipikus gyermekek inkluzív fejlesztéséhez

Oktatási robotika a szövegértés és a kulcskompetenciák fejlesztésére, atipikus és tipikus gyermekek inkluzív fejlesztése, digitális történetmesélés és élményalapú tanulás.


RIDE
Robotika az atipikus és tipikus gyermekek inkluzív fejlesztéséhez
(2019-1-HU01-KA201-061275 )
2019-ben az Erasmus+ program támogatásával (2019-1-HU01-KA201-061275) elindítottuk a RIDE – Robotika az atipikus és tipikus gyermekek inkluzív fejlesztéséért tananyagfejlesztési projektet, amelyben 4 ország (Magyarország, Spanyolország, Olaszország, Románia) 7 szervezete vesz részt, ArTeC robotok használatával.
A projekt célja egy olyan modulokból álló mátrix kifejlesztése és tesztelése volt, amely a 8-14 évesek fejlődését támogatja a robotika segítségével, inkluzív csoportokban.
A modulmátrix 10 szövegből és 9 fejlesztési területből, munkalapokból, ötletekből és inspirációkból, tanári útmutatókból, módszertani segédletekből és különböző területeket érintő tanári továbbképzésekből álló folyamaton keresztül támogatja a tehetséggondozásra vagy fejlesztésre szoruló gyermekeket inkluzív csoportokban.
A kidolgozandó tananyagok az Abacusan Studio szakmai tapasztalatain és jó gyakorlatán, saját „Bringázz életre!” eszköztárán alapulnak.

URBOTICS
A projekt célja egy pedagógiai eszköztár kidolgozása a digitális írástudás és a környezettudatosság előmozdítására az 5-18 éves tanulók körében. A magyar, spanyol, szlovák, szerb és román szervezetek partnersége olyan szemléletmódot kíván kidolgozni, amely arra nevel, hogy az emberek tudatosan éljenek a 21. századi digitalizáció, a környezeti kihívások és az urbanizáció kihívásaival.
A projekt oktatási robotikán alapuló módszertani eszközök gyűjteményét fogja biztosítani a tanárok számára. A fenntarthatósági kérdések és a digitális ellenálló képesség fejlesztése mellett nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az SNI- és migráns gyermekek egyenlő eséllyel férjenek hozzá ezekhez a tevékenységekhez.
Együtt dolgozunk olyan tantervek és digitális taneszközök kifejlesztésén és tesztelésén, amelyek a környezeti problémák megoldásán keresztül fejlesztik a gyermekek STEM-ismereteit és proaktív hozzáállását, az oktatási robotika alkalmazására építve.
A gyermekek életkorához és az oktatási robotika folyamatosan változó kínálatához igazodó, több száz fenntarthatósági témájú tevékenységet tartalmazó gyűjteményt hozunk létre. Létrehozunk egy gyűjteményt az ER segítségével megvalósítható természettudományos kísérletekből.
A feladatgyűjteménynek egy, a különleges oktatási igényű (autista, ADHD-s) és migráns gyermekek igényeihez igazított változatát fogják kidolgozni.
Kifejlesztünk egy útvonaltervező alkalmazást a különböző típusú ER-ek számára, valamint egy portált a tantervek és a legjobb gyakorlatok megosztására.

RIDEX
2021-ben lehetőséget kaptunk a program folytatására (2021-1-HU01-KA220-SCH-000029582) RIDEX: Extended Robotics Solutions for the Inclusive Development of Atypical and Typical Children (Kiterjesztett robotikai megoldások az atipikus és tipikus gyermekek inkluzív fejlesztéséhez) néven.
A programban további két ország (Ausztria és Törökország) szervezetei vettek részt, és három új nyelvvel (német, szlovák és török) bővült, így a fejlesztési területek száma 12-re emelkedett. Ezen kívül további 10 történetet dolgoztak ki, és a korábbi 10 történetet a partnerek lefordították az új nyelvekre.
Így a RIDEX program végére mind a 20 történet 8 nyelven volt elérhető, történetenként 12 fejlesztési területtel.
Mivel a projekt a koordinátor, az Abacusan Studio számára személyesen is nagyon fontossá vált, valamint az iskolák, könyvtárak és más európai intézmények pozitív visszajelzései miatt fontolgatjuk a folytatást.

ROBOCOMP
Projektünk konkrét célja a jó gyakorlatok és módszertani útmutatók gyűjteményének kidolgozása az oktatási robotika kompenzációs oktatásban való alkalmazásának támogatására. Szeretnénk támogatni a szociális vagy tanulási hátrányokkal küzdő, illetve a menekült gyermekek fejlődését és iskolai beilleszkedését.
Célunk a tanárok módszertani eszköztárának gazdagítása olyan mikroprojektek kifejlesztésével és elérhetővé tételével, amelyek könnyen használhatók és könnyen beilleszthetők a különböző tantervekben szereplő órákba.
40 miniprojektből és 40 tanári útmutatóból álló gyűjteményt dolgozunk ki, hogy támogassuk az osztálytermi használatukat.
A tanterveket egy erre a célra létrehozott weboldalon szabadon hozzáférhetővé tesszük angol, magyar és spanyol nyelven.

RIDEbi
Ezért 2023-ban ismét kérelmeztük a még konkrétabb folytatást. Amellett, hogy felvettük franciaországi partnerünket, és 3 új történetet jelentettünk meg, a francia mellett az ukrán nyelvet is felvettük, hogy megkönnyítsük az integrációt ott, ahol arra szükség van.
A projekt neve RIDEBI – Robotika a kétnyelvű tanulási környezetben élő gyermekek inkluzív fejlesztéséért (2023-1-HU01-KA210-SCH-000165365).

EU4ALL
A spanyol partnerünk, az Obo We Tach Robotics által vezetett projekt célja, hogy 3D-s tervezési és nyomtatási projekteken keresztül népszerűsítse az európai épített örökséget a 10-18 év közötti gyermekek körében. A projekt keretében kidolgozott útmutatók és oktatóvideók alapján a gyerekek közép- és kelet-európai emblematikus épületek 3D modelljeit készíthetik el, és megismerkedhetnek a 3D nyomtatási technikákkal és a műanyag újrahasznosításának lehetőségeivel.

RIDE2TEACH
A projekt továbbfejleszti a RIDE módszertant, ezáltal bővítve a módszer által elért gyermekek körét.
A projektben magyar, francia, cseh és lengyel szervezetek vesznek részt.
A projekten belül
– 2 új nyelvvel bővül a RIDE tananyag – cseh és lengyel nyelven lesz elérhető.
– Rövidebb, tömörebb modulstruktúrát dolgoznak ki, hogy a RIDE-módszer könnyebben integrálható legyen az iskolai keretek közé.
– Az új modulok olyan olvasmányokat fognak kidolgozni, amelyek európai értékeket tükröznek.
GrannyRobot
Projektünk célja egy új típusú komplex tanfolyam kifejlesztése és kipróbálása az idősek számára. A tanfolyam célja, hogy a célcsoportot szellemileg frissen tartsa, gondolkodásában rugalmasan gondolkodjon, fejlessze digitális kompetenciáit és rugalmasságát, valamint csökkentse a generációs szakadékot az algoritmikus gondolkodást fejlesztő oktatási robotok és játékok alkalmazásával az iskolai tanítási gyakorlatban.
A kísérleti csoportok tagjait a helyi önkormányzattal és más, időseket támogató szervezetekkel együttműködve toborozzák. A kísérleti tanfolyam során bemeneti és kimeneti mérésekkel értékelni fogjuk a módszer hatását a résztvevők digitális készségeire és rugalmas gondolkodására.
DIGIMARKET

A digitális oktatási módszertan tudáspiaca
(2020-1-HU01-KA226-SCH-094158)
Az Erasmus+ KA-226-SCH keretében megvalósuló nemzetközi együttműködésünkbencímű, 2021 májusában induló projektünk célja egy módszertani és tananyagokat tartalmazó tudásbázis és egy interaktív, szabadon felhasználható és fejleszthető online keretrendszer kialakítása, amely a COVID-19 nehéz helyzetében a tanárokat ismeretekkel, ötletekkel, a különböző módszertanokban való jártassággal és könnyen használható tananyagokkal látja el, miközben segít egy pozitív jövő kialakításában abból, amit a COVID-19-ből tanulhatunk. A tudásbázis különös hangsúlyt fektet a tanulási nehézségekkel küzdő és a tehetséges gyermekek tanítására – miközben a jövő új, digitális megoldásokkal megkönnyített pedagógiai módszerei felé is vezet.
A projekt keretében kidolgozott módszertani anyagok négy területen segítik a tanárokat:
- Az online keretrendszer megkönnyíti az online oktatást a tananyagok szabadon bővíthető gyűjteményével.
- Módszertani képzési anyagok gyűjteménye a tanárok önképzésének támogatására
- Kifejlesztett óravázlatok, amelyek segítenek a diákoknak hatékonyan beosztani az idejüket, tanulni, biztonságosan használni a digitális eszközöket, vagy akár kreatív digitális eszközöket alkalmazni.
- Gyakorlatok, vitatémák és megoldási javaslatok gyűjteménye az internetbiztonságról, a digitális eszközök használatáról és a digitális stressz otthoni kezeléséről, hogy segítse a diákok szüleit.





STAGE

"Az egész világ egy színpad...- de miféle világ?"
(2020-1-HU01-KA227-YOU-094091)
22 hónap alatt három nemzet négy szervezete, drámapedagógusok és sok fiatal segítségével, számtalan ötletükkel, határtalan optimizmusukkal, nyitottságukkal és együttműködési készségükkel, valamint az Erasmus+ program támogatásával új módszertant dolgozott ki.
A projektet a Giving Hungary Alapítvány koordinálta az Abacusan Stúdió részvételével.
A projekt keretében:
- Interaktív színdarabok és előadások a COVID-19 világjárvány fiatalokra gyakorolt hatásáról
- A multiplikációban részt vevő ifjúsági mentorok
- Módszertani útmutató drámapedagógusok és ifjúságsegítők számára
