Robotkészlet alsó tagozatosoknak

A készlet alkotóelemei

Studuino programozható tégla

Ez a programozható tégla egy, az elektronikában rendkívül elterjedt, Arduino Uno alaplapot tartalmaz. Átlátszó burkolatának köszönhetően a gyermekek “a dobozon belülre” is látnak, látható a nyomtatott áramkör, az alkatrészek, csatlakozók.

Áramellátás

3 db ceruzaelemmel működik, rendkívül takarékosan. Egy elemkészlet igen hosszú ideig elég.

Kapcsolat a számítógéppel

A számítógépen megírt program szabványos mini USB kábellel tölthető le a robotra.

Perifériák

A téglán 8 input/output, 2 analóg motor, 8 szervó motor port és 4 nyomógomb található.

Egyszerre összesen akár 8 input/output elemet (érzékelőket, nyomógombokat, LED-eket, hangjelzőt) és akár 8 motort képes kezelni.

DC motor Szervó motor Nyomógomb(Touch sensor) Hangérzékelő(Sound sensor)
Hangjelző(Buzzer)  Lámpácska(LED)  Infravörös érzéklő(IR photoreflector) Fényérzékelő(Light sensor)
Színérzékelő(Color sensor) Ultrahangos távolságmérő(Ultrasonic) Infra-vevő(IR reciever) Hőmérséklet érzékelő(Temperature sensor)

 

Motorok

A DC (analóg) motorok a folyamatos forgómozgás alkalmazását teszik lehetővé. A motor forgásának iránya, sebesség és ideje állítható. Csatlakoztathatók hozzá kerekek, fogaskerekek, vagy bármilyen építőelem.

A szervó motorok esetében 0°-180° közötti elfordulás állítható be. A mozgásuk sebessége állítható. Több irányban csatlakoztathatók az építőelemekhez, így sok féle mozgás állítható elő.

 

Érzékelők, outputok

Az Abacusan – ArTec Robotist robotika oktató készletet az alsó tagozatosok számára csomagtól függően 4 vagy 8 féle (hang-, fény-, nyomás-, infravörös-, szín-, hőmérséklet, infra-vevő-, ultrahang- érzékelővel ajánljuk. A felsorolt érzékelők használatával a robotok hang-, fényerő változásának hatására, tárgyhoz közeledve vagy sötét-világos felületet, különböző színeket, stb megkülönböztetve vezérelhetők. A nyomógombok segítségével a gyerekek elkészíthetik saját „irányító pultjukat”, távirányítójukat.

A készletekhez 4 különböző színű LED lámpa hangjelző tartozik. Az alsó tagozatos korosztály számára nagy élvezetet jelent a különböző színekben felvillanó LED-ek programozása, a hanjelző által lejátszott dallamok előállítása.

Építőkészlet

     

A gyermekek fantáziájának, kreativitásának valósággá építését a 20 különböző színű, 7 különböző csatlakozási lehetőségű építőkockák, nagy méretű építőpanelek, fogaskerekek, fogaslécek, forgótengelyek, kerekek, csúszdák segítik.

Programozás

A készlet programozására alsó tagozaton két különböző felület áll rendelkezésre. Mindkét programozási környezet ingyenesen letölthető, és a folyamatos frissítés is megoldott.

A grafikus felület ikonjai, blokkjai önmagukért beszélnek – így, bár mindkét programfelület jelenleg csak angol nyelven érhető el, a gyermekek számára nem okoz problémát a nyelvi közeg.

Az egészen kicsik (1-2. osztályosok) az ikonos programozási felületen kelthetik életre a megépített járműveket, állatkákat, berendezéseket.

A nagyobbak (3-4. osztályosok) a Scratch alapú, grafikus programozási felületen dolgozhatnak. Itt a fő szerep már az algoritmikus gondolkodásé, és megismerkedhetnek az alapvető programvezérlési elemekkel, változókkal, matematikai és logikai műveletekkel, és ezek használatával.

A készlet alkotóelemei

Studuino programozható tégla

Ez a programozható tégla egy, az elektronikában rendkívül elterjedt, Arduino Uno alaplapot tartalmaz. Átlátszó burkolatának köszönhetően a gyermekek “a dobozon belülre” is látnak, látható a nyomtatott áramkör, az alkatrészek, csatlakozók.

Áramellátás

3 db ceruzaelemmel működik, rendkívül takarékosan. Egy elemkészlet igen hosszú ideig elég.

Kapcsolat a számítógéppel

A számítógépen megírt program szabványos mini USB kábellel tölthető le a robotra.

Perifériák

A téglán 8 input/output, 2 analóg motor, 8 szervó motor port és 4 nyomógomb található.

Egyszerre összesen akár 8 input/output elemet (érzékelőket, nyomógombokat, LED-eket, hangjelzőt) és akár 8 motort képes kezelni.

DC motor Szervó motor Nyomógomb(Touch sensor) Hangérzékelő(Sound sensor)
Hangjelző(Buzzer)  Lámpácska(LED)  Infravörös érzéklő(IR photoreflector) Fényérzékelő(Light sensor)
Színérzékelő(Color sensor) Ultrahangos távolságmérő(Ultrasonic) Infra-vevő(IR reciever) Hőmérséklet érzékelő(Temperature sensor)

 

Motorok

A DC (analóg) motorok a folyamatos forgómozgás alkalmazását teszik lehetővé. A motor forgásának iránya, sebesség és ideje állítható. Csatlakoztathatók hozzá kerekek, fogaskerekek, vagy bármilyen építőelem.

A szervó motorok esetében 0°-180° közötti elfordulás állítható be. A mozgásuk sebessége állítható. Több irányban csatlakoztathatók az építőelemekhez, így sok féle mozgás állítható elő.

 

Érzékelők, outputok

Az Abacusan – ArTec Robotist robotika oktató készletet az alsó tagozatosok számára csomagtól függően 4 vagy 8 féle (hang-, fény-, nyomás-, infravörös-, szín-, hőmérséklet, infra-vevő-, ultrahang- érzékelővel ajánljuk. A felsorolt érzékelők használatával a robotok hang-, fényerő változásának hatására, tárgyhoz közeledve vagy sötét-világos felületet, különböző színeket, stb megkülönböztetve vezérelhetők. A nyomógombok segítségével a gyerekek elkészíthetik saját „irányító pultjukat”, távirányítójukat.

A készletekhez 4 különböző színű LED lámpa hangjelző tartozik. Az alsó tagozatos korosztály számára nagy élvezetet jelent a különböző színekben felvillanó LED-ek programozása, a hanjelző által lejátszott dallamok előállítása.

Építőkészlet

     

A gyermekek fantáziájának, kreativitásának valósággá építését a 20 különböző színű, 7 különböző csatlakozási lehetőségű építőkockák, nagy méretű építőpanelek, fogaskerekek, fogaslécek, forgótengelyek, kerekek, csúszdák segítik.

Programozás

A készlet programozására alsó tagozaton két különböző felület áll rendelkezésre. Mindkét programozási környezet ingyenesen letölthető, és a folyamatos frissítés is megoldott.

A grafikus felület ikonjai, blokkjai önmagukért beszélnek – így, bár mindkét programfelület jelenleg csak angol nyelven érhető el, a gyermekek számára nem okoz problémát a nyelvi közeg.

Az egészen kicsik (1-2. osztályosok) az ikonos programozási felületen kelthetik életre a megépített járműveket, állatkákat, berendezéseket.

A nagyobbak (3-4. osztályosok) a Scratch alapú, grafikus programozási felületen dolgozhatnak. Itt a fő szerep már az algoritmikus gondolkodásé, és megismerkedhetnek az alapvető programvezérlési elemekkel, változókkal, matematikai és logikai műveletekkel, és ezek használatával.