A 4 korszak talányai versenyszabályzat

A négy korszak talányai egy országos, 4+1 fordulós, komplex matematika  vetélkedő. Célja, hogy a résztvevők játékos formában mérjék össze matematikai ismereteiket, logikájukat, kreativitásukat, miközben az egyes korszakok kultúrtörténetével, a matematika szerepével, mindennapi életre gyakorolt hatásával is megismerkedhetnek.

A verseny során az izgalmas, játékos feladatok megoldása, a kutató-gyűjtő vagy modellező munka mellett a szövegértés, a csoportmunka,- a feladatmegosztás, a közös munkavégzés kompetenciáit is fejleszthetik a versenyzők.

A különböző témaköröknek és feladattípusoknak köszönhetően a más-más érdeklődésű (akár matematikából nem kiemelekedő) gyermekek mind megtalálhatják a számukra izgalmas, élvezetes, sikerélményt nyújtó feladatokat, s valamennyiük közös munkájaként küldhetik be a feladatsorok megoldásait.

A verseny részei

A vetélkedő első része 4 internetes, levelezős feladatlapból áll. Az egyes feladatlapok témaköre fordulónként egy-egy korszak: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 19-20. század korszaka.

Az 1. fordulónak része a csapat és az iskola fényképes bemutatása. Az 1. feladatsor tartalmazza a feladat részletes leírását.

A döntő forduló egy játékos, GPS-es „kincskereső”, szabadtéri forduló, amelynek során a feladatok szorosan kapcsolódnak az előző 4 forduló témaköreihez.

Korcsoportok

A vetélkedő 5 fős csapatok számára, 4 korosztályban kerül meghirdetésre:

  1. 5-6. osztályosok,
  2. 7-8. osztályosok,
  3. 9-10. osztályosok,
  4. 11-12. osztályosok

Jelentkezés

A vetélkedőre a verseny honlapján található jelentkezési lapon lehet jelentkezni a csapat nevével, a résztvevők nevével, iskolájuk és felkészítő tanáruk megjelölésével.

A jelentkezési lap mellékletét képező szülői nyilatkozatokat legkésőbb az 1. forduló megoldásaival együtt kell beküldeni!

Nevezési díj:

A verseny a Nemzeti Tehetség Program támogatásának köszönhetően ingyenes!

Fordulók és beküldési határidők

A verseny első része 4 internetes, levelezős feladatlapból áll. Az egyes feladatlapok témaköre fordulónként egy-egy korszak: az antik birodalmak kora, a középkor és a reneszánsz világa, az ipari forradalom és a polgárosodás évszázadai és a 19-20. század korszaka. A feladatok játékos, kreatív formában sarkallják a négy korszak matematikájának megismerésére a résztvevőket.

A feladatsorok összeállításásban az Abacusan Stúdió együttműködő partnere az Élményműhely.

A feladatok az Abacusan Stúdió portálján (http://abacusan.hu) olvashatók.

A megoldásokat postai úton kell beküldeni a megadott határidőig a feladatlapokon megjelölt címre. A postabélyegző dátuma jelenti a beküldés dátumát. Érdemes minél hamarabb beküldeni a megoldásokat, mert a gyorsaság befolyásolja a sorrendet! Azonos pontszámot elért feladatlapok közül a korábbi feladási dátumú előbbre kerül az “eredménytáblán”.

A csapatok eredményeit az Abacusan Stúdió portálján olvashatják.

FordulóMeghirdetésBeküldési határidőEredmények közzététele
1.2016.02.15.2016.03.07.2016.03.28.
2.2016.03.07.2016.03.28.2016.04.18.
3.2016.03.28.2016.04.18.2015.05.09.
4.2016.04.18.2015.05.092016.05.16.
döntő2016. május második fele

Értékelés, sorrend

Az egyes fordulók sorrendje a feladatsorra kapott pontszámok alapján alakul ki. Az azonos pontszámú megoldások közül a hamarabb postára adott kerül előrébb a rangsorban.

A 4 feladatlap után korosztályonként az összesítésben legjobb 6 csapat kerül be a döntő fordulóba, amelyre május második felében kerül sor Budapesten.

A döntő forduló egy játékos, GPS-es „kincskereső” forduló, amelynek során a feladatok szorosan kapcsolódnak az előző 4 feladatlap témaköreihez.

 A végeredmény a 4 levelezős feladatlap és a döntő során szerzett pontok összesítése nyomán alakul ki.

Díjazás

Minden olyan csapat, aki mind a négy levelezős fordulót teljesíti, a versenyen való eredményes részvételt igazoló emléklapot kap, amelyet postán küldünk el.

A döntőbe jutott korosztályonként 6 csapat ismereteiket bővítő könyv vagy játék jutalomban részesül. Tanáraik munkáját testi-lelki feltöltődésüket segítő ajándékokkal jutalmazzuk.

Korosztályonként az első 3 helyezést elnyert csapatok tagjai kedvezményes táborozási lehetőséget nyernek az ABACUSAN Stúdió 2016. nyári tehetségtáboraiba.

A kedvezmények mértéke:

  1. helyezett: 25.000 Ft
  2. helyezett: 18.000 Ft
  3. helyezett: 12.000 Ft

Információ:

web: abacusan.hu,    tanulmanyiversenyek.hu,    facebook.com/abacusan

e-mail: verseny@abacusan.hu                                telefon: +36/20-378 76 30

NTP

 

download-pdf-gray