Nemzetközi együttműködésben, az Erasmus+ program támogatásával (2019-1-HU01-KA201-061275) megvalósuló tananyagfejlesztési projektünk első mérföldkövéhez érkezett.

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar és az olaszországi Universitá Liberá di Bolzano professzorainak vezetésével, részletes egyeztetések, online ötletbörzék során valamennyi partner köreműködésével kidolgoztuk a tanulói és tanári anyagok rendszerét, szerkezetét, formátumát.
A RIDE tananyagokat egy 4 dimenziós modulmátrixba rendeztük annak érdekében, hogy a lehető legszélesebb körben segítse a pedagógusokat az SNI, tehetséges, illetve alulteljesítő tehetséges (kétszeresen különleges) tanulók inkluzív csoportban történő, személyre szabott fejlesztését.
A modulmátrix dimenziói: 10 szöveg, 9 fejlesztési terület, 3 szövegminőség, 4 robotikai szint.
Anyagainkat úgy alakítottuk ki, hogy a projekt során a lehető legnagyobb rugalmasságot biztosítsák az alkalmazó pedagógusoknak és a projektben résztvevő tanulóknak.
Víziónk szerint a történetek feldolgozása során a tanárnak orientáló, mentoráló szerepe van, a tanulóknak pedig széles mozgásterük van a számukra izgalmas témakörök feldolgozására, saját elképzeléseik, ötleteik megvalósítására. A pedagógus a fejlesztési célok elérése érdekében a tanulók választásainak figyelembe vételével választhatja ki a modulmátrix megfelelő elemeit.
Tananyagainkkal célul tűztük ki az önszabályozó tanulás technikájának fejlesztését és beépülését a tanulók tanulási struktúrájába. Modulmátrixunk tehát alapvetően épít a pedagógus és a tanulók közötti szoros interakcióra, és a tanári „láthatatlan” irányító szerepre, amellyel konkrét feladatmeghatározás és instruálás helyett a felfedeztetésre, kreativitásra, csoportos, önálló alkotásra buzdít.
Kezdődhet tehát a történetek, tananyagok kidogozása, a projekt portál felépítése!
Hajrá RIDE csapat!
