Abacusan tudományos műhelyek 2021/2022

A Stúdiónktól megszokott komplex megközelítéssel, a tehetséggondozás új, nemzetközi módszereinek alkalmazásával, a gyermekek együttműködésére építő, differenciált tematikával, egyéni tanulási utakkal, izgalmas projektekkel, sok-sok felfedezéssel, kreatív alkotással várjuk a 2021/22-es tanévben a “STEAM” világa – a mérnöki és természettudományok, informatika vagy a művészetek – iránt fogékony, érdeklődő gyermekeket a 21. századi TUDÁStérben! 

Műhelyeink a hét 5 délutánján, különböző korosztályoknak és tudásszintekre tervezett, izgalmas projektekkel várják a gyerekeket a város szívében!

Az Abacusan STEM Stúdió címe: 1094 Budapest Páva u. 8. (Páva Point Irodaház 2. emelet)

Hétfő

16:30-18:00

Kedd

16:30-18:00

Szerda

16:30-18:00

Csütörtök

 

Péntek

16:30-18:00

Szombat

 

STEMax 
ipari robotika 
műhely

középiskolások

RoboSTEM
 tudományos, 
robotika 
készség-fejlesztő 

műhely 
5-8 évesek 

STEMisszió 
a Marsra
 tudományos, 
robotika 

műhely 
4-6. 
osztályosok, 
kezdők és 
középhaladók 

STEMix 
Python 
programozó 
műhely 
az alapoktól 
az IoT-ig 

7-10. 
osztályosok

LiteraTÚRA 
robotokkal a 
kötelezők 
lapjain

4-8. 
osztályosok

STEMax 
ipari robotika 
műhely

középiskolások

Hétfő 16:30-18:00

RoboSTEM
 tudományos, 
robotika 
készség-fejlesztő 

műhely 
5-8 évesek

Kedd 16:30-18:00 

STEMisszió 
a Marsra
 tudományos, 
robotika 

műhely 
4-6. 
osztályosok, 
kezdők és 
középhaladók 

szerda 16:30-18:00

STEMix 
Python 
programozó 
műhely 
az alapoktól 
az IoT-ig 

7-10. 
osztályosok

péntek 16:30-18:00

LiteraTÚRA 
robotokkal a 
kötelezők 
lapjain

4-8. 
osztályosok

szombat

STEAMovie 
animációs 
alkotóműhely

5-8. 
osztályosok

STEMisszió 
a sarkvidékekre
 tudományos, 
robotika 
műhely 

5-8. 
osztályosok, 
középhaladók
 és haladóknak 

STEAMovie 
animációs 
alkotóműhely

5-8. 
osztályosok

Hétfő 16:30-18:00

STEMisszió 
a sarkvidékekre
 tudományos, 
robotika 
műhely 

5-8. 
osztályosok, 
középhaladók
 és haladóknak 

szerda 16:30-18:00

Foglalkozásainkat kontakt formában szervezzük, amennyiben azonban a járványhelyzet szükségessé teszi, azonnal át tudunk térni online működésre. 
Ez esetben a robotikaprojektek megvalósításához szükséges robotika vagy egyéb eszközöket (számítógépet nem!) a résztvevők kölcsönözhetik. A kölcsönzés költségét ez esetben a részvételi díj fedezi.  
A STEAMovie műhely részvevői számára is biztosítjuk az otthoni alkotáshoz szükséges alapvető 
alapanyagokat (digitális eszközt nem!) online működés esetén. 

Jelentkezés személyes műhelyeinkbe: kérjük kattintson ide az online jelentkezési lap kitöltéséhez!
A műhelyek a 2021. szeptember 21-iki héten indulnak, de a foglalkozás sorozatokba folyamatosan be lehet csatlakozni.  
A jelentkezés a részvételi díj első részletének befizetésével válik véglegessé. 

Részvételi díj, befizetési lehetőségek, kedvezmények

Fizetési mód Összeg Befizetési határidő I.félév   Befizetési határidő 2.félév  
Egy összegben 58.000 Ft/félév 2021.09.25. 2022.01.31.
Két részletben 2*30.000 Ft/félév 2021.09.25., 2021.11.10. 2022.01.31., 2022.03.25. 
Négy részletben 4*15.500 Ft/félév 2021.09.25., 2021.10.15., 2021.11.10., 2021.12.15.   2022.01.31., 2022.02.25., 2022.03.25., 2022.04.25.  

Kedvezmények:  

5% kedvezményben részesül minden jelentkező gyermek az alábbi esetekben (a kedvezmények halmozhatók) : 

  • visszatérő szakkörös,  
  • Abacusan táborozó 2021. nyarán,  
  • testvérek jelentkezése esetén  az Abacusan Stúdió STEAM műhelyeibe,  
  • egy gyermek több műhelybe való jeletkezésekor  
  • további résztvevők toborzásakor 

 

Fizetési mód 

Utalással vagy SZÉP Kártyával 

Utalással az Abacusan Stúdió CIB Banknál vezetett 10700732-68019792-52000001  számlájára. A közleményben kérjük jelöljék meg a gyermek nevét és a választott műhelyt! 

 

Speciális kedvezmények műhelyeink résztvevői számára! 

Az Abacusan STEM Stúdió tudományos műhelyeibe járó gyermekek szülei 10% kedvezménnyel vásárolhatnak ArTeC, 
Smartivity, Ozobot, Better Builders, PowerClix és IO Blocks termékeket a Logicosan STEMáruház webáruházban!
(A kedveményre jogosító azonosítót a kiválasztott műhely(ek) befizetését követően küldjük el).
 

A műhelyeinkbe járó gyermekek 5% kedvezménnyel vehetnek részt táborainkban!

JÁRVÁNYÜGYI INTÉZKEDÉSEK:

Az Abacusan STEM Stúdió valamennyi dolgozója és foglalkozásvezetője rendelkezik védettségi igazolvánnyal.
A foglalkozások során kiemelt figyelmet fordítunk a higiénés feltételek biztosítására, a helyiségeket, az eszközöket folyamatosan fertőtlenítjük, a résztvevők számára érintésmentes kézfertőtlenítő automata áll rendelkezésre, a távolságtartást és a maszkviselést szem előtt tartva szervezzük foglalkozásainkat.
Minden foglalkozás elején érintésmentes hőmérsékletmérést végzünk a népegészségügyi előírások figyelembevételével.
A foglalkozásokon kizárólag egészséges, tünetmentes gyermekek vehetnek részt.
A betegség miatti hiányzás esetén a foglalkozások pótlására lehetőséget biztosítunk.
A megfelelő vírusvédelmi felkészülés érdekében kérjük, a jelentkezési lapon tájékoztassanak bennünket, hogy gyermekük be van-e oltva, illetve tervezik-e a beoltatását.

Részletes leírások

STEMax ipari robotika  műhely

RoboSTEM  tudományos,  robotika  készség-fejlesztő  műhely 

Early Years Program

A program egyedülálló módon alkalmazható mind az iskolaelőkészítés, mind az első iskolai évek sikeres megalapozására. Az óvoda-iskola átmenet támogatásának nemzetközi szinten tesztelt innovatív módszertana, mely biztosítja az önálló tempójú felfedezés lehetőségét a korosztályban bárkinek.

Kompetenciák a jövő szolgálatában

Az Early Years Program a 21. századi soft skillek sokaságát fejleszti tapasztalati tanulás által. A foglalkozások elengedhetetlen készségek sokaságát mélyítik el a résztvevő gyermekekben. Az élmény alapú program a rugalmas gondolkodást, az információk szintetizálását, az algoritmikus gondolkodást érintik, a finommotorika, a téri orientáció és a digitalis írástudás alapjait teszi le. A logikai- és számolási készségek, az irányok megismerése, a feladattartás elsajátítása, a problémamegoldó képesség kialakítása végig középpontban maradnak a foglalkozásokon.

Mit is fogunk csinálni?

Az Early Years komplex készletekkel logikai kihívásokat teljesítünk, kreatív építményeket alkotunk és az ikonos programozási felületnek köszönhetően programozunk is! Végig a tudományos ismeretek pozitív attitűdjét közvetítjük a gyerekeknek és ebben az alkotó légkörben tervezünk, építünk és programozunk különböző konstrukciókat. Ezek mellett STEMeszközöket késztünk, és használatukkal tágtjuk a gyerekek ismereteit. Mindezt az Abacusan Stúdió egyéni tanulási utakat támogató módszertanával, szakemberek mentorálásával

STEMisszió a Marsra  tudományos,  robotika  műhely 

ArTeC Robo – Arduino Uno mikrovezérlővel

Japán legnagyobb oktatójáték forgalmazójának saját fejlesztésű eszköze. Kifejezetten oktatási célokra optimalizált robotika készlet, mely kiszolgálja a legkisebbektől a gimnáziumi évek végéig a programozás és a mérnöki ismeretek iránt érdeklődőket. A programozási környezet komplex kialakítása lehetővé teszi az ikonos, a blokkos és a szöveges programozást is az eszköz váltása nélkül. A készlet elemei törhetetlen műanyagházba vannak beépítve, a kábelek könnyen csatlakoztatható kialakítással vannak ellátva, az építő elemek színvilága és méretei pedig a könnyű, inspiráló, igényes építést teszik lehetővé.

Programozási- és robotika alapok teljes projektbe ágyazva

Megismerjük, megtervezzük, megépítjük és programozzuk a NASA Mars-misszióját. Így a foglalkozások során végig jelen lesz, a Tervezz! Építs! Programozz! hármasa, ami keretet ad az éves foglalkozás-sorozatnak. A résztvevő gyerekek logikai, szintetizáló, algoritmizáló és digitális írástudása is fejlődik majd párhuzamosan a műhelymunka során. Emellett új ismeretekre, készségekre és képességekre tesznek szert, miközben egy csapat tagjaként alkotnak.

Komplex szemléletű STEM projektet valósítunk meg az év során. A blokkprogramozás alapjainak elsajátítása, a megtervezett modellek kivitelezése közben tudományos ismereteket szereznek a kis mérnökök, valamint tesztelnek, hibákat keresnek és javítanak. A 3D tervezés alapjaival is megismerkednek a tervezés fázisában. A foglalkozásokon a legmodernebb pedagógiai módszereket használjuk mindvégig. A bemutatókra való felkészülések és a bemutatók alatt prezentációs technikájukat is elmélyítjük.

Mit is fogunk csinálni?

Tanulmányozzuk a Mars-misszió célját és a küldetés eszközparkját. Építünk rakétakilövő állomást, Mars rovert, kőzetminta gyűjtő és -szállító robotokat, szateliteket és komplett Mars bázist. Itt mindenki bekapcsolódhat az űrkutatás izgalmas világába! A programozott robotok között lesznek nyomógombokkal irányított, távvezérelt, automatizált és adatokat gyűjtő konstrukciók is. Az interaktív foglalkozások során az Abacusan Stúdió által képviselt egyéni tanulási utakat támogató módszertannal, szakemberekkel találkozhat mindenki.

STEMisszió a sarkvidékekre  tudományos,  robotika  műhely 

ArTeC Robo – Arduino Uno, ArTeC micro:bit és ArTeC 2.0 mikrovezérlőkkel

Japán legnagyobb oktatójáték forgalmazójának saját fejlesztésű eszközei ötvözve a világszinten népszerű, programozásoktatásra fejlesztett micro:bittel. 3 programozható rendszer, melyek így, egy foglalkozás-sorozatba helyezve az ismeretszerzés új dimenzióját teszik lehetővé. Ezek az oktatási célú robotika készletek, támogatják a programozási alapismeretekkel rendelkező diákok tudásának elmélyítését és kiszélesítését. A különböző programozási platformok párhuzamos használata pedig lehetővé teszi az új adatszerkezetek megismerését, az analitikus gondolkodásmód elsajátítását.

Programozás és robotika magasabb szinten

Projektszemléletű műhelymunka a kreatív látásmód kialakítására, a prezentációs képességek fejlesztésére, a csapatmunka képességének gyakorlati megtapasztalására.

Tervezz! tudományos műszereket, robotokat nálunk akár már 3D-ben

Építs! kutató bázist, modelleket ArTeC Block színes, gyorsan építhető elemekből.

Programozz! 3 eltérő programozási felületnek köszönhetően kollaboratív robotokat, mérő és elemző műszereket. A Scratch-jellegű felület mellett micro:bitet és applikáció fejlesztő platformot is fogunk használni. Érzékelők sokasága fogja az adatgyűjtést és a széleskörű, új programozási képességek megszerzését szolgálni

Az alapkészségek, logika, szintetizálás, algoritmizálás, digitális írástudás mellett a kreativiást – az elemző, divergens és megoldás-centrikus gondolkodásmódot is fejleszti a program. A komplex STEM projekt a robotikát és a programozást hozza még közelebb az egyéb tudományágak irányt elkötelezettebb érdeklődők számára is.

Mit is fogunk csinálni?

Megépítjük a teljes sarkköri expedíció főhadiszállását, a kutatásokat támogató robotokat, a tudományos méréseket elvégző műszereket, az elmező laboratórium felszereléseket. A foglalkozásokon ezeket programozzuk, működésüket összehangoljuk, az adatelemzéshez szükséges grafikus felületet létrehozzuk. A csapatmunka, a bemutatókra való készülés a legfontosabb soft skilleket fejlesztik észrevétlenül a résztvevőknél. A legmodernebb pedagógiai módszereket használva, mentori támogatással zajlanak a műhelyek.

STEMix  Python  programozó  műhely  az alapoktól  az IoT-ig 

ArTeC Robo 2.0 – Több „nyelvű” mikrovezérlővel

Japán piacvezető oktatójáték forgalmazójának újgenerációs robotika eszköze. Az Arduino alaplapot egy micro:bit vezérlővel bővítvette az ArTeC. Több beépített érzékelőt tartalmaz a programozható tégla, és egyben a micro:bit révén egy 5*5-öt RGB LED-mátrixot is. A fejlesztések révén már 10 program tárolására, valamint a blokkos környezetben megírt program mellett Pythonban írt kód olvasására is alkalmas a robot. Az ArTeC Blocks konstrukciós készletelemek és egyéb ArTeC érzékelők kompatibilisek ezzel a változattal.

Python programozás az alapoktól az IoT-ig

A Python programozási nyelv 30 éve jelent meg, és ma már a 3 leggyakrabban használt programozási nyelv egyike. A Pythonban írt programok gyorsan, könnyen írhatók – akár képernyőre, akár robotra készülnek. A műhelyünk alapját adó, nemzetközi tapasztalatok alapján kidolgozott robotprogramozási tananyag izgalmas kihívásokon keresztül vezeti be a résztvevőket az új programozási fogalmakba, nyelvi sajátosságokba. Az egymásra épülő feladatok logikusan ismertetik meg a diákokkal a Python nyelv általános alapfogalmait (adattípusok, változók, ciklusok és elágazások függvények, objektumok, osztályok), a már használt programozási fogalmakban rejlő új lehetőségeket, segítik megérteni és gyakorlatban elsajátítani az objektum orientált programozás sajátosságait. Mindezt az alapoktól egészen az IoT-ig, robotok programozásán, párhuzamos folyamatok kezelésén, adatbázisokon, adatok kódolásán és titkosításán keresztül.

Mit is fogunk csinálni?

A foglalkozás-sorozat első kihívásai a blokkprogramozásról való gördülékeny átállást és egyben a folyamatos elmélyülést is segítik az új nyelvbe. A több részre bontható programozható tégla egyes elemei a legkülönbözőbb módokon kerülnek felhasználásra. A kiemelhető micro:bit mikrokontroller modult, mint játékkonzol lehet megismerni. A komplet készletből pedig a gyakorlati életből vett modelleket alkotják meg az érdeklődők. Fog épülni gitár, önvezető autó, ipari munkagép, összetett gyártósor, applikáció vezérelt robot, tudományos méréseket végző műszer. A gyakorlatorientált foglalkozásokon mindenki az Abacusan Stúdió egyéni tanulási utakat támogató módszertanával, szakembereivel fejlődhet.

STEAMovie  animációs  alkotóműhely 

Kreativitás ÉS tudomány

A STEAMovie alkotóműhelyben a művészet és a természettudományok közös térbe kerülnek. A résztvevők az animátor vezetésével egy pozitív jövőről beszélgetnek és együtt alakítanak teveznek meg alternatív világokat. Okos város, zöld város vagy élet a természetben – mind lehet érvényes és megvalósítandó cél. Érvek és ellenérvek mentén formálódnak majd az alkotások valamint változnak az elképzelések. Intenzív kölcsönhatás hatja majd át a foglalkozásokat a produktív alkotói légkör érdekében.

Művészeti ágak sokszínűsége

A műhelymunka során mindenkinek lehetősége lesz az analóg animáció szerteágazó technikáit kipróbálni, és a hozzá közelebb állóakat mélyebben elsajátítani. A megálmodott jövő megtervezése során az animációs alapok lerakása, az új eljárások megismerése is megtörténik. A karakter- és látványtervezés, a képregény készítés során a saját stílusok felszínre kerülnek és a foglalkozásvezető iránymutatásával még kiforrottabbá, letisztultabbá válnak. A hagyományos rajzolási, festési technikákákat a megszokottól eltérő módon használják, miközben a legújabb digitális platformokkal is megismerkednek a gyerekek.

Mit is fogunk csinálni?

Már az első foglalkozáson elkezdődik a közös munka. Ennek jegyében karaktertevezés lesz az első lépés, melyen keresztül a csoport tagjai egymással is megismerkednek. Az elképzelt világ először síkban fog elkészülni, miközben festési és rajzolási technikákat lehet felfedezni. Következő fázisban már gyurmából öltenek testet a “városlakók”, megépül a teljes díszlet. Ekkor már a digitális világ művészettámogató fejlesztései is bekerülnek a műhelymunka menetébe, szolgálva a végső produkció megszületését. Stop-motion applikációkat kipróbálva, filmvágási lehetőségeket alkalmazva készül el mindenki kisfilmje. A foglalkozás-sorozat kialakítása módot teremt a közös animáció megalakotására is. Az interaktív foglalkozások az Abacusan Stúdió által képviselt, legmodernebb pedagógiai módszereket használva valósulnak meg, szakemberek támogatásával.

LiteraTÚRA  robotokkal a  kötelezők  lapjain

ArTeC Robo – egy különleges eszköz különleges alkalmazása

Japán legnagyobb oktatójáték forgalmazójának saját fejlesztésű robotika készlete. A rendszert a konstrukciós elemeinek formagazdagsága, színeinek széles palettája, gyors építhetősége teszi alkalmassá szövegértés fejlesztésre és irodalomi művek feldolgozására. A könnyen megtanulható blokkos programozás, a robotokba építhető érzékelők sokasága az informatika vagy a természettudományok iránt fogékonyabb gyerekek számára is kinyitja az irodalom izgalmas világát.

Irodalom és programozás egy TUDÁStérben

Stúdiónk 5 éve foglalkozik egyre intezívebben ifjúsági irodalmi alkotások hagyományostól eltérő feldolgozásával. A kötelező olvasmányok közül már megépítettük és robotizáltuk többek között a János vitézt, az Egri csillagokat, a Pál utcai fiúkat, A kis herceget. Jelenleg egy nemzetközi csapat élén még 10 történetet dolgozunk ki oktatási célokra. A foglalkozásokon az iskola által kijelölt részeket megbeszéljük, szöveghűen megépítjük a jelenetben leírt környezetet és a főbb szereplőket. Ezt követően a jelenethez igazítva a robotokat felszereljük érzékelőkkel és megírjuk rájuk a programot, így életre keltve a művet.

Mit is fogunk csinálni?

Az olvasás, elemzés, értelmezés, tervezés, építés és programozás folyamatában kialakul az irodalom és robotika összhangja. Így a legizgalmasabb csatajelenetek elevenednek meg, a legkülönlegesebb szereplők kelnek életre, és megépülnek a legszebb tájleírások alapján a díszletek. A kidolgozott művek bemutatásához még a prezentációs képességeket is fejlesztjük majd. A foglalkozások az Abacusan Stúdió által képviselt egyéni tanulási utakat támogató módszertannal, szakemberek támogató jelenlétével zajlanak.